Wednesday, May 16, 2007

Selamat Hari Guru

hari ni adalah 16 Mei 2007, Hari Guru. Jadi kat mana2 sekolah pun akan ada sambutan hari guru pada hari ni.kalau ada sekolah yang tak buat sambutan tu aku pun tak tau la yea...
teringat lagi dari zaman sekolah rendah (Sekolah Kebangsaan Lembah Keramat) sampai la ke MRSM PDRM Kulim, pasti murid-murid(panggilan masa sekolah rendah) dan pelajar-pelajar(panggilan masa sekolah menengah) time ni la kita buat kad(kalu mewah skit beli kad) dan beli hadiah(kongsi la sorang singgit ngan kengkawan) utk cikgu-cikgu kita.masa sekolah rendah mungkin tak berapa ingat sambutan hari guru tu, tapi yg ingat ada la tarian oleh adik2 comel darjah 1 ngan 2, pastu darjah 6 buat lakonan(sebab konon dah senior la time tu kena la buat lakonan baru macho depan adik2). tapi kat MRSM dulu yg paling aku ingat ialah homeroom JUJUR '95 yang aku anggotai dari form 1 lagi.ahli(lelaki) yang kekal dari situ sampai form 5 yg aku ingat ialah Panjang(Faizal Rizwan si TeLur) ngan Bung(Firdouse the Mickey Douse). err... budak laki sapa lagi yek.. yang girls mmg aku tak berapa ingat(sorry!) sebab aku ni menghadapi masalah mengenal budak pompuan masa kat maktab dulu. tapi line-up time form 1(budak laki) yang aku ingat lagi ialah ujang,cobain,...!! damn aku tak ingat. anyway yang paling best(dan paling aku ingat ) masa sambutan hari guru ialah kitorang satu homeroom buat kad besar guna manila kad(pesal kad ni nama manila? buat kat manila ker?kalau kilang dia kat muar ngape takleh bag nama muar kad?!!) dan bagi kat cikgu Nur Hafiza Hadith. mmm... apakabar cikgu Hafiza skarang yea... dah lama jugak tak tau khabar berita dia. aku rasa gambar time kita bagi kad tu pada dia ada lagi tapi kat umah le.nanti la time aku balik muar aku cari dalam gudang gambar aku dan upload kat sini.yang pasti dalam gambar tu si Mazira Aini The Tali Perut Sexy la yang posing paling maut skali. hehehe.

Memetik sebuah susunan kata oleh Usman Awang:

“Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa,

Jika hari ini seorang raja menaiki takhta,

Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara,

Jika hari ini seorang ulama yang mulia,

Jika hari ini seorang peguam menang bicara,

Jika hari ini seorang penulis terkemuka,

Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa;

Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa.”

(Usman Awang-1979)


cheers! :)

No comments: